tisdag 2 december 2008

Se bra, eller se bra ut

Idag regnar det, eller ser jag bara det, eller vad är det, jag hämtade mina nya jobbarglasögon igår, och såg jättebra inatt, mindre fel, kanske?
Vi får ta ut kodglasögon, om vi sitter mycket vid
datorn och jobbar, jag både sitter vid datorn och gör andra saker, som att sortera brev ibland, då är det ju bra, att se bra, eller hur?
Det brukar inte vara så roliga bågar, så jag lade till lite pengar o fick välja lite snyggare själv, tycker jag iaf.
De fungerar dessutom mycket bra som vanliga läsglasögon och eftersom jag läser mycket, så märktes skillnaden omgående, så jättebra.

Inatt ska jag jobba 3:e natten denna veckan, så är det bara onsdagkväll kvar och sedan är jag ledig till måndag morgon, härligt, fast de lediga dagarna är uppbokade, torsdag - barnvakt åt Josefina, fredag - begravning i Jönköping, lördag -Ullared med jobbet/SEKO, söndag - ev. elda upp skräphögar eller och Julmarknad i Eksjö. Eksjö är ju en så vacker gammal stad och är det lite snö, så blir det sådan julstämning där.

Dessutom måste jag ju Julstöka lite emellan oxå........

För alla Er som brukar titta in på min blogg, jag gillar att julrimma och gå gärna in på den sidan, som ligger länkad på min, jag kallar mig Stonelake där oxå, kolla på mina rim och om Du tycker att ngt är bra, rösta.....ring gärna dit och rösta, det går ju lite pengar till BRIS, och det är ju bra.
Tycker Du inte att rimmet är bra - tala gärna om det, eller varför inte försöka själv, det sägs att det håller hjärnan igång och jag tycker att det är kul.

Skickar en STOR GRATTISHÄLSNING till min Syster i Stockholm, Ann, som fyller år imorgon, Stor Kram, bifogar för säkerhets skull en likadan hälsning till min andra Syster, Lena, som fyller år den 21/12, ifall jag glömmer, kan bli lite rörigt så nära jul.

Hoppas att Ni alla däruppe, mår bra.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Dina glasögon var fina. Tycker ändå du skulle lagt in en "egobild"! :D
Å, god morgon förresten...