fredag 5 december 2008

Begravning



Idag har jag varit på begravning, det var min "faster" Lilian i Jönköping, som hade gått bort, som vanligt tycker man att det är alltför tidigt och klart att man vill behålla alla sina nära och kära, så länge som möjligt. Nu är det ju tyvärr inte så, och vi ska alla dö, någon gång.

Nu är det ju inte bara tråkigt och jobbigt, med begravning, det positiva, om man nu kan se något positivt i detta, är ju att alla i "släkten" träffas. Detta sker ju inte så ofta, eller nästan aldrig, utan det blir vid sådana här tillfällen.
Idag har jag alltså träffat många av mina "kusiner", bild finns på en del av dem, i bloggen, hamnade vid bordet med Stigs brors barn, brodern lever inte längre, men hans fru Mona, var ju med, så himla kul att ses. Dock hinner man inte prata så mycket som man vill, men en del blir det ju ändå. Får väl se, om det går att bibehålla kontakten, det är ju så mycket lättare idag, med IT och allt annat.

Det var iaf väldigt mycket folk närvarande, både släkt och goda vänner till Lilian, med alla vackra ord som sades om henne, förstår jag ju varför.
Det finaste talet, höll dock , jag tror det var barnbarnet Sara, får jag ett sådant eftermäle när jag dött, då ska jag njuta i min himmel, och känna mig nöjd med mitt liv.

Jag hade det lite jobbigt, eftersom min mage strulat i några dagar, med det gick bra och i morgon ska jag åka till Ullared, det kan bli jobbigt värre, får väl ge sjutton i att äta, det blir ju en bra viktminskning ändå.

Sammanfattning av dagen, en fin gudstjänst, och mycket vackert.

Inga kommentarer: