tisdag 30 december 2008

Skärsbodainspiration

Lätt förbannad fortfarande, inga kort i lådan idag heller????Vad i helskotta menas, med detta???

Ja,ja kommer väl någon gång, får väl ringa mig själv, på Posten, och skälla!!!!

Idag blev det iaf en mycket trevlig dag, jag skulle ut till Annika o Kalle i Skärsboda, där sitter ju Annika och stickar till alla sina barnbarn, samt deras dockor
och hon är riktigt duktig.
Jag stickar inte bra alls, men det är trevlig förströelse ibland, och plaggen går ju att bära ändå, så lite åstadkommer jag understundom.
Annika, hon är jätteduktig, hon, så där skulle jag få inspiration och e
v. något mönster, för att kanske längre fram åstadkomma något.
Går ju sticka stora storlekar, så det passar när det till sist är klart.
Vi hade mycket trevligt, ses ju inte så ofta, så vi hade mycket att dryfta, dessutom intogs the, och Annikas hembakade chokladlöv, ja,ja, hon är duktig på att baka oxå, en del har ju fått alla händigheter........eller vad jag nu ska kalla det.
Så ett par timmar bara försvann, och ett mönster fick jag faktiskt med mig hem, nu ska bara garnet inköpas och lusten flöda, gör det väl någon gång, hoppas jag.
Skulle ju fotat den trevliga samvaron, men det glömdes såklart bort, vi bara pratade, både gamla minnen och nya, samt tittade på foton.

Det är sådana här dagar som behövs, för att bryta gamla tråkiga stunder, tack för det idag,Fam. Bromander.


Inga kommentarer: