söndag 7 december 2008

Ullared

Idag har jag varit i Ullared, det var längesen, men nu var det alltså dags igen, vi åkte från Postterminalen 06.30, ganska tidigt för att vara en lördagmorgon.....
Resan gick bra och vi närmade oss målet snabbt, en bu
ss fylld med köphungriga kvinnor, i alla olika åldrar, och för en del var det första gången.
Under resan fick vi information om att det inte var några köer utanför och det kändes ju rätt bra.
Väl framme rusade de flesta hastigt ut, greppade var sin vagn och sen var racet igång, huuuuu, jag blir nästan mörkrädd för denna köplust, själv hade jag inga måsten utan skulle eventuellt bara köpa det som var intressant och kom i min väg. Sällskap i butiken hade jag av Susanne, som dock hade lång lista, mest julklappar till barnbarnen, dock avslöjas inget här, men jag tror att hon hittade det mesta och blev nöjd.
Även jag inköpte en hel del, varav en del julklappar, har dock bara ett barnbarn ännu, men leksakerna var billiga och det fanns massor.......

Lunchen intogs stående vid en av alla kiosker som fanns
utanför,Susanne introducerade mig för rätten: falafel, jag tror det stavas så, det hade jag aldrig ätit, men jösses, vad gott det var.
Någon vegetarisk biff som var så otroligt god, sallad och ett väldigt gott bröd, helt OK, ska prövas fler gånger, Tack Susanne.

Vi blev nöjda och klara ganska tidigt och vandrade runt i alla de andra butiker som finns där, det blev ett inköp på NetonNet av mig, en extern hårddisk, som jag hoppas någon kan visa mig hur den fungerar, bra köp enligt Alexandra......699:--.

Så småningom var alla nöjda och belåtna och bussen var fylld till bristninggränsen med kassar, det är i alla fall ett som är säkert. Tyvärr fick vi vända efter en bits hemresa, för en person i bussen hade lagt in en sak i förvaringsbox och var på väg hem med nyckeln, hade alltså glömt innehållet, ja,ja, så kan det bli ibland. Som väl var hade vi inte kommit så himla långt, men ändå.
Väl hemma packade jag upp mina saker och var faktiskt rätt nöjd.

Idag åkte Owe och jag en sväng till Barkeryd, hälsat på Dotter och måg, samt såklart Josefina. Jag hade med en leksak och så hade jag köpt en overall som jag tyckte att hon kunde få nu.
Den passade hyfsat bra, var iaf inte för liten så den kommer nog att värma bra i vinter. Vi tog en snabb fika där med Gabriellas goda lussekatter till.
Krister fixade lite med borr och sladdar och Josefina har klara ambitioner på att bli elektriker, hon kröp in i verktygslådan och försökte tydligt hjälpa till, så vem vet????

Nu väntar dagveckan igen och Ni som följer min blogg vet att jag inte gillar den, men det måste ju gå, en dag i taget, som alltid, och snart är det ju fredag igen och JULEN närmar sig med stora steg, Härligt!!!!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Maten såg god ut, även att jag är skeptisk till mat utan riktigt kött!! Kramar!