måndag 29 december 2008

Julkort?????

Nu är jag lite småförbannad, mina julkort har inte kommit fram till alla, och jag saknar minst två, som jag vet är skickade, trots att jag själv jobbar på Posten och vet att vi inte har några kvar på Terminalen, iaf inte när jag jobbade sista passet.
Mina julkort lämnade jag personligen över till en av dem som
jobbade med julkorten och jag bara undrar, vad i helsike gjorde han med korten?????
Dessutom har ett av mina barn gjort kort via Postens hemsida med bild och skickat iväg, det har jag inte heller fått, mycket djäkla märkligt, och ett vanli
gt skickat saknas oxå.
Lojal ska man ju vara mot sin arbetsgivare, men ibland får jag nog........nu är jag skitsur, på Posten, eller möjligen något utdelningskontor som inte kan sortera ut korten???Eller????

Det var dagens surinlägg, för övrigt så har dagen varit trevlig, Alexandra och jag tog en liten tur till Barkeryd, köpte med lite frallor och annat gott bröd, dessutom hade Krille värmt lussekatter.
Vi intog en ljuvligt god fika och busade såklart lite med Josefina, som
var på ett strålande humör.
Lite tuffare var det ju då för Gabriella, som dragit på sig en skitjobbig förkylning, men hon kurerar väl sig så småningom. Peppar, peppar, jag har klarat mig hyfsat, än så länge.
Fast med en sådan karl hemma, som hon har, är det inga problem med att vara lite off....han fixar ju det mesta om det behövs, sådana karlar växer inte på träd precis, ja, det kanske det gör i Barkeryd, då!!

Idag, var det ju en sådan där otroligt vacker dag igen -11 grader på morgonen och träden var så där läckert rimfrostade igen, vi tog några foton i Barkeryd, på fågelsjön, lägger in ett, det blev betydligt bättre, än från bilen, häromdagen.
Så, nu väntar vi bara på den ljuvliga snön, som jag snart hoppas faller, helst när jag är ledig, så det hinner röjas, innan jag måste till jobbet igen.......
Dessutom hoppas jag att mina julkort kommer fram någongång iaf.....



1 kommentar:

Alexandra sa...

Man kan inte älska sitt jobb alltid, tyvärr! ;)