söndag 28 december 2008

Ingentingdag

Så var det då Söndag, i ett svagt ögonblick sa jag till Alexandra, igår, när alla var hemma o käkade middag i Stensjön, ja, även Alexandras kompis, Emilie,var med hos oss, hon har varit här tidigare, så hon är lite "härdad", att vi kanske kunde åka till A6 imon.
Klart att Alexandra ringde o undrade om vi skulle åk
a, lite sugen var jag ju själv, så det blev en bilfärd dit. Starten blev dock lite sen, vi var inte där förrän ca 12.30.
Oj, vad folk det var på IKEA och inne på A6, nu var vi inte på riktigt
rätt köphumör, så för min del blev det nästan bara lite värmeljus och grandekorationer(till nästa jul) för det facila priset av 9:--, som hittat för en smålänning.
Att titta är ju det billigaste men roligt ändå, så vi blev rätt nöjda.

Jag hittade ett par sköna korta stövlar på Wedins/halva priset/ och Alexandra tyckte att de var mycket snyggare än dem jag hade, släng dem gamla nu, var kommentaren, får väl se????
Nere på stan var det lika dött, nästan lika illa som i Nässjö, dock blev det en fika på wienerkonditoriet, där Lina jobbar, det blev några minuters snack med henne och en god fika. Extra tack
för den goda kakan, Lina, krya nu på Dig......
Affärerna var iaf öppna, men vi hittade inget att köpa -- ren katastrof, med andra ord, så kan det bli ibland.
På hemvägen tyckte vi att det var så frostvitt vackert ute, björ
karna var helt fantastiskt vackra, vi försökte fota från bilen, det blev inte så bra, men vackert var det.
Vi hade iaf en vit Julafton och några sköna kalla dagar, som jag gillar, så det känns lite juligt ändå...........


Inga kommentarer: