onsdag 24 december 2008

JULAFTON


Så var det då äntligen Julafton, och kan Ni tänka Er!!!!
I Stensjön var det lite vitt på marken och det snöade, inte mycket, men stora vackra flingor föll en liten stund, och just nu är det -4 grader och härligt vitt ute.
Tänkte ta en promenad, men
det är såphalt ute, så för att inte råka ut för några benbrott så stannar jag inne.
Dagen har varit lagom lugn, Alexandra,Markus, Johanna och hunden Alva var här och intog frukost.
Alexandra var så fin, men skorna såg livsfarliga ut, men ska man bara åka bil, så går det ju bra, läckert var det iaf.
Det är alltid risgrynsgröt och skinksmörgås på julaftonen plus
lite till av allt det goda som finns gömt i kylskåpet.
Vi delade lite julklappar och barnen fick med sig sina "vanliga" klappar hem, Ni andra får i morgon.

De insåg också att det skulle vara rim på de klapparna som vi ska ha med imorgon, och det uppstod lite huvudbry, jag har ju mina klara, men inte dem. Så kan det bli, bara att sätta fart.
Eftermiddagen har gått i lugnets tecken,Owe och jag har ätit lite julmat, smakat på den goda glöggen, jag har som vanligt ätit choklad, vilket t
illhör min njutning vid Jul, dock inte så mycket annars. Till detta har jag druckit en öl, som jag tycker vansinnigt mycket om, en körsbärsöl, som är suveränt god iskall till choklad. Detta inträffar också oftast till Jul och tillhör min stora njutning.
Brasan har brunnit hela kvällen och det är så skönt......
Nu är det snart läggdags och imorgon stundar "lillajulafton" hos Gabriella och
Krister med alla barnen och respektive - Josefina inte att förglömma.
En jättefin Julafton tycker jag att det har varit, hoppas att alla får ha det så lugnt och skönt.
Jag fick väldigt fina julklappar av Owe bl.a. en underbart god parfym och ett ustökt vackert halsband, såklart inköpt på Z-Guld i Nässjö, en av de bästa guldsmedsaffärerna i Nässjö.

Inga kommentarer: