måndag 15 december 2008

Julkort

Idag kom inte min tidning som den skulle, alltså tidigt på morgonen, men när jag var nere och kollade efter posten, så låg min kära tidning där. Har lite svårt att starta dagen innan jag läst den, måste ju vara lite uppdaterad med vad som händer i den stora staden.
Idag har jag försökt göra lite julgodis, det ser så enkelt ut, men fy sjutton var krångligt det blir, får se om det går att bjuda på, när det är klart.

Alla mina jultomtar och andra trevliga saker ska oxå ställas upp idag, röda filtar och kuddar har kommit på plats och nu börjar det se riktigt juligt ut......

Vi eldar ju med ved och ibland är inte värmen uppe på topp (slöhet) och då får man kura in sig i en gosig filt och ha det varmt och skönt. Jag är ju van vid lite svalare inomhustemp, men mina kära barn är bortskämda med mycket värme, så det är bara att elda på när de kommer.

Det ramlade in lite julkort med posten idag, det finaste var från fam. Eklöf/Petri lägger in en bild på motivet, för att inte tala om framsidan, det var ett konstverk i sig, men fotot blev urdåligt, så det kommer in en annan gång.
Gabriella är så himla kreativ med alla sina kort, vilket arbete det ligger bakom, men oj, så fint det blir.

Middagen måste fixas i tid och jag ska hinna vila, innan kvällen kommer och jag ska jobba, tror det blir tuffa nätter nu framåt, men så ska det vara vid julen, på Posten.

Kanske jag hinner med en promenad, inte för att vädret bjuder in till det, men ack så välbehövligt detta är, speciellt när allt julgodis ska ätas. Då är det bra med lite framförhållning.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Sovit gott? Tack! Jag vet inte om det heter så men alla förstår vad jag menar iallafall! Japp, vi ses. Kramar