lördag 13 december 2008

Julbocken

Igår kväll var det oxå en sådan fantastiskt ljuvlig kväll, med snö på marken och snö i luften, alltså dags för en härlig promenad igan, vårt samhälle är inte så stort så det går ganska fort att gå runt här, men det är helt OK.Nu är ju min dagvecka äntligen klar, för denna gången, jag har bara sex nattpass och en lördagförmiddag kvar, sen är det JUL och jag har 14 dagars ledigt. Underbart, ska detta bli........
Jag trivs alldeles otroligt bra här,i Stensjön allt
så, trodde inte att det skulle bli så, men nu har vi bott här sedan 1982, alltså 26 år och jag har svårt att tänka mig, att nånsin flytta härifrån. Därför känner jag det viktigt att göra i ordning huset, iaf så länge vi är hyfsat friska och orkar jobba, så kan vi bara njuta resten av livet när allt är klart.....ja, eller nästan klart, det finns ju alltid något att göra på ett hus, eller hur?

På min väg i samhället ser jag en del vackra saker, nu var det ju ganska mörkt och jag har inte riktigt hittat var man ställer in bra blixt på kameran, men ett litet försök, vi har nämligen en jättefin julbock, klädd med granris, som står nästan mitt i vårt "stora" vägkryss, där det förresten även sitter en tomte!!! i vår "rondell"båt, det ni, är inte många som har så fint....

1 kommentar:

Alexandra sa...

Är det aldrig någon som försökt elda upp den?? Inte för att det är coolt men jag bara undrade...