torsdag 11 december 2008

Kvällspromenad



Igårkväll var det snö, det snöade läckert ute, jag hade varit inne hela dagen och jobbat, det är jobbigt ibland och nu finns det att göra på Posten, men så brukar det vara till JUL. Dock blev dagen igår så lång, möte på eftermiddagen som varade till 17.00, när jag skulle slutat 16.15. Det blir dryga dagar, speciellt när de varit så tuffa som denna veckan.

När jag kommit hem blev det ombyte av kläder blixtsnabbt för att omgående gå ut på en härlig promenad, det var mörkt, men jag har ju ordentlig
reflexjacka så jag syns och bilarna håller undan, så då vet jag att den fungerar. På min promenad mötte jag en jättefin hund med sin matte och så tog jag kort på vårt fina monument, där det tydligt står Stensjön, så Du vet att Du kommit rätt.

Idag har varit en något lugnare dag, på jobbet, och jag
var så sugen på köttbullar med sås och potatis, när jag kom hem och det blev det till middag, fick oxå över till några matlådor som Owe och jag får slåss om.

Ikväll ska jag inte göra så mycket, jo, kanske slå in någon julklapp, till Josefina, så får jag se om jag hittar något annat att göra, annars lär det bli en lingonsmothie och en god bok.
Visserligen läste jag ut min sista nya bok häromdagen så jag hoppas på presentkort från Bokus i julklapp, där finns billigaste böckerna, tycker jag.

Ser fram emot imorgon, då det ska komma mycket snö, men tyvärr skulle den visst smälta bort snart igen, men kanske vi hinner njuta en liten stund, av den.


2 kommentarer:

Alexandra sa...

Det är vackert när det snöar, men tyvärr har jag inte så många alternativ att välja på då, i skoväg alltså! Men det SER fint ut!

Alexandra sa...

Just det, jag fattar inte hur du lyckas göra egna köttbullar. Det ser gott ut. Jag testade det en gång, aldrig mer!