lördag 20 december 2008

Veckoslut

Oj,oj,oj, denna veckan har varit fullspäckad, jag har inte hunnit uppdatera något, om nu någon skulle sakna det, jag själv t.ex.
OK, här kommer ett sammandrag, tuff vecka på jobbet, bara nätter och inte går det det som vi vill. Nu är det iaf bara två nätter kvar och sen en härlig ledighet.
En dag kokade jag kola, lingonkola, den blev jättegod, tycker jag får väl se om någon annan tycker det.
Jag har nästan bara sovit och jobbat och hunnit med en liten promenad nästan varje dag.
Idag har jag först jobbat mellan 7-11, det gick smidigt och sen blev det en sväng på stan, skulle bara handla, men kände att det var längesen jag tog en fikastund med Alexandra, och så blev det. Dock inga större synder, en god julmacka och en kopp the, Alexandra syndade lite mer, men vad gör det när det inte syns.
Givetvis var vi på Thimons, och där stod en jättefin julgran ,se foto, och det var massor med folk, det är mysigt där och jättegott fika.
Sedan blev det en liten shoppingrunda, måste ju handla de vanliga sakerna till jul och nu är det nästan gjort, har bara lite kvar.
Väl hemkommen blev det lite städning och putsning av ett fönster, jag vill ju
gärna ha julgardiner överallt och det var bara sovrumsfönstret kvar, nu är det klart också.
Kvällen får väl bli framför tv:n med lite god glögg och pepparkakor.
Imorgon är det jobb igen, men nu är det ju snart JUL, härligt.
En av mina amaryllisar blommar så himla fint i köksfönstret, rätt otroligt att en sådan lök kan åstadkomma så otroligt vackra blommor, fantastisk färg dessutom.

En liten blogghälsning till Frida................

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej däruppe i mörka Småland. Tackar för titten på min sida och sänder dig en julhälsning. Har kikat runt lite på din blogg och det är alltid kul att se hur andra har det i sina liv. Återkommer fler gånger. Kram från Skrivis (Annica)

Alexandra sa...

Bilderna var jätte fina!! Kändes som att allt hängde ihop. Ses!