lördag 29 november 2008

Festkväll




Idag är det fredag, jag skulle ha jobbat ikväll, men eftersom det hänt en massa saker på jobbet, organisationsmässigt sett, så blir det en hel del förändringar gällande en del personal, så det beslöts att vi skulle ha en fest, Gravöl, eller Nystartsfest, välj vilket som passar bäst....

Kallelse hade gått ut från festkommittén, och allt är ju såklart "hemligt" gillar inte jag ibland, men nu var det så, alltså vi ses på Södra Torget, sen går vi därifrån till hemligt ställe, där gör vi något som vi inte vet, sen fortsätter vi till nytt Hemligt ställe, och får där mat, medtag dricka själv....Låter det kryptiskt???? Så var det iaf, jag var måttligt road innan, men, vi lever ju i ett fritt land, där jag och andra med mig, såklart kan ändra uppfattning....

Det vi skulle göra var att "dansa" linedance, jag är ju ingen dansmänniska, mer än till nöds, dårå, men inte så mycket.......men Jäklar, vad kul detta var, kan tänka mig att fortsätta med det, så himla roligt, och konditionskrävande, då jag dessutom hade höga klackar på mina stövlar, så blev det en utmaning, men det gick jättebra, dock har jag rejält med träningsvärk idag, vi höll ju på i säkert 1½ timme, det ni, ........efter detta fortsatte vi till före detta O´learys, där det var bokat bara för oss, mat dukades fram och det var så himla gott, bl.a. en västerbottensostpaj, som var bland det godaste jag har smakat.......

Lite senare dök det upp 4 grabbar, som spelade, och sjöng, litet för högt för min smak, det var ju en liten lokal och vi var inte så många så ljudet kunde varit lite lägre, som det var nu kunde man inte prata med varann, synd.....

Alexandra var chaufför, hämtade mig och körde hem mig, tog även med en jobbarkompis, Gunilla, som oxå bor i Stensjön.....Tack, snälla Alexandra......

Totalt sett, så var det en väldigt trevlig kväll.....
Jag hade inte druckit så mycket, så jag mår bra idag, har satt upp en massa adventsstjärnor och en del julgardiner, lika bra att ligga framme med detta....

Imorgon blir det vila, ska jobba långnatt och nu börjar det märkas på Posten att det går mot Jul........

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ser roligt ut! Skönt att du inte är bakis-skakis idag! :)