onsdag 26 november 2008

Thimons.......igen......

Det skulle bli en kort sväng till stan, alltså Nässjö, men vad hände????? Jo, telefonen ringde, var är Du??Är Du sugen på en fika, jag känner mig rastlös, det var såklart en av mina älskade döttrar, idag var det Gabriella och lilla Josefina, men det är väl klart, vi ses, på Thimons, var annars????
Nyttig som jag måste vara tog jag en toast och en kopp the, Gabriella tog detsamma,något annat nämner jag inte!!!! men stackars Josefina får inte äta sådana delikatesser ännu, hon får hålla sig till lite purè och ett smörgåsrån, det tycks dock passa henne bra.......

Jag hade iaf hunnit en liten runda, måste ju stärka upp med lite julblommor, och det blev ett bra inköp.......Hoppas bara att de överlever till JUL, finns ju inga garantier, dessutom köpte jag Peter Jöbacks nya julskiva, vilken jag lyssnar på just nu, han sjunger gudomligt vackert.

Jag har hunnit byta gardiner i ett fönster och fått upp en stjärna i fönstret, VARFÖR är de så jäkla svåra att få upp rakt, mitt tålamod var inte så bra och det blev nästan en ituriven stjärna, men jag sansade mig och nu hänger den där/dock lite snett/ men shiiit samma, vackert röd, är den...
Att tålamodet tryter, kan bero på att jag måste fixa middag, och hinna vila lite, jag ska jobba inatt och löningsdagar är alltid lite tuffa, dessutom märks det att JULEN börjar närma sig, mycket paket som ska skickas iväg utomlands, det tar ju lite längre tid, och det är massor.....

Nu låter det som om potatisen strax är klar, jag ska göra sötpotatismos, det är så gott, testa gärna, hälften vanlig potatis och hälften sötpotatis, släng gärna i några vitlöksklyftor oxå,koka, mosa ihop med smör och lite mjölk, det är så gott, och så får det bli korv till......enkelt och snabbt.....OBS!!!! Glöm inte lite grönsaker......

Hoppas att natten går fort och att kylan kommer tillbaka, med lite snö...igårkväll var det -7 och jättevackert ,ikväll är det +3 och snön är borta, mörkt och dystert, men det vänder väl, hoppas jag, hoppas inte Du??????


1 kommentar:

Alexandra sa...

Bra att du uppdaterar ofta nu igen. Det är kul. Men många rubriker har massa punkter ....., är det din image så okej, annars räcker en punkt punkt(.) T.F.C.