söndag 23 november 2008

Länge sen......

Tjaaaa, det var ett tag sedan, har inte hunnit helt enkelt, men nu är det väl dags för några dagars summering, dagveckan på jobbet bara försvan, , sådär jättesnabbt, men det var ju bra, eftersom jag inte gillar den.....första halva av veckan, var skittuff, med hur mycket post som helst, men med fantastisk personal, så grejade vi det.....Ja, jäklar, så bra jobbat.

En dag/efterm. när jag kom hem, hängde en påse vid källardörren, den innehöll ett kilo strömming, som min man varit o köpt, såklart att han ville ha den stekt, så då gjorde jag det och dessutom la jag in den i ättika, så himla gott, och det var längesen...

Vi har oxå firat hans födelsedag, ja, han fyller ju idag, men vi firade igår, Josefina var ju såklart här, med Gabriella o Krister, Alexandra o Sammy, samt Kristoffer. Emilie har massor att göra till skolan nu, första julavslutningen, tror jag och det finns nog en del att förbereda, när man är lärare.....
Markus o Johanna hade mycket att göra, så de hann inte dyka upp, ja, så blir det ibland.

Jag hade fixat lite käk som jag tror föll alla i smaken, det gick åt iaf, och Sammy o Alexandra blev kvar, vi spelade spel /Alexandra o jag vann/ drack the och sen tittade vi på filmen som jag vunnit, klockan blev nästan 01.00 innan vi kom i säng.......men vilken trevlig kväll det blev.....
Dessutom så fyller min systers man Krister Barklid år på samma dag....Så, GRATTIS Krister.....

Idag dök Sammy upp ganska tidigt och greppade motorsågen, jag har länge iritterat mig på en del träd och buskar, men att använda motorsågen själv, nej, där går gränsen för vad jag gör......men Sammy drog igång, och mycket ris blev det, som jag har röjt bort i dag. Jag har oxå släpat långa bitar, som vi kan såga upp till ved, senare. Dock har solen strålat och vädret var hyfsat, med lite snöfnyk i luften, precis som jag gillar, så det blev bra motion.
Fast nu ligger det två rishögar på tomten och då ska vi bara elda upp detta vid rätt väderlek...och du Sammy, jag vill mycket hellre ha Alexandra o Josefina som bakgrund på skärmen än Sammy och en FUL FISK.....så det så.......

TACK, SAMMY så skönt att bli av med träden.....

Eftermiddagen har varit lugn, nu är det snart dags för sängen, med en kopp the och en god bok.......

Jo, förresten, jag har tjuvstartat, en adventsljusstake står och lyser, i ett fönster, så jättehärligt....nästa helg åker resten upp.




Inga kommentarer: