lördag 1 november 2008

Dags igen....


Så var det då lördag igen,,,,,dags igen för en fikastund på Thimons med Alexandra och idag mötte hennes kompis Karin Olsson upp, det var OK, att jag var med, och det var ju trevligt..
Idag är det ju halloween, så vi tog några skumma bakelser med sånt motiv, jag den lilla o Alexandra den stora, borde ha lärt mig nu, skippa kladdkakor, visst, det är jättegott ,men jag blir lite kvalmig efteråt. Karin var förståndig o tog en favorit/toast med sallad, det tyckte hon om.
Efter denna trevliga stund åkte jag och handlade, väl hemma, bytte jag om, och så blev det en rask stavpromenad.
Tog några kort, alla sätt att parkera en cykel på, är ju bra, men jag tror inte detta sätt är det ultimata, kan bli svårt att få ner cykeln igen.
Badplatsen är vacker även på vintern , solen strålade från en klarblå himmel och lufte
n var sådär härligt frisk, jag njuter alltid när jag är ute och går, det rensar kroppen och tankarna bara försvinner, så kan jag börja på nytt, när jag kommer hem....oftast är det inte ngn mer ute och går, idag var jag oxå ensam ute i Stensjön. Eller så är det så att jag bara missar dem......
Har nu lagat lite mat och till efterätt gjort citronsoppan som finns i ICA:s kokbok, den blev så Goooood, jag tog frysta hallon till den ljumna soppan, Oj,oj,oj, d
et var väldigt mumsigt.
Ikväll blir det väl rysare framför TV:n, eller en bra bok, finns inte så mycket annat att göra.....Fortfarande ligger det lite snö kvar, och den första föll ju en vecka tidigare, än förra året........
Har fått lite bassning av Alexandra för att jag tar för dåliga kort, ska försöka skärpa mig, och tycker iaf att dagens, blev hyfsat bra.....kommentarer mottages, tacksamt....helst positiva.....Ha,ha,ha,ha.......

1 kommentar:

Alexandra sa...

Idag blev korten bra, du fick ju lite tips från karin med angående kameran. Vi ser så vuxna ut nu!! haha!!