tisdag 25 november 2008

Svanar.......



Vilken fantastiskt härlig vinterdag det är idag, jag såg 5 vita svanar, som flög i en vacker formation högt uppe mot himlen, som var ljusblå, så vackert, så det nästan gör ont.
Min promenad idag var ljuvlig -3 grader och lätta snöflingor som föll så sakta, endast Sverige sådant väder har......Bilden
är ju såklart hämtad från nätet, inte hann jag få upp kameran o fota något så vackert, men ungefär så såg det ut, fast det var fem....

Överraskning i brevlådan
oxå, en liten vinst från kombilotteriet, en vacker jullöpare och en röd duk, julstämningen börjar tätna, och jag har plockat fram en del grejor, som kommer att sättas upp, lite varje dag.....dessutom låg ju i min brevlåda, julkortspåsen som ska lämnas på Posten med alla julkort i, den är så jättefin i år, där har de hittat rätt motiv...
Det ligger en aningens is på sjön , men där är jag väldigt försiktig, har en enorm respekt för is, ska helst vara 2 mtr. tjockt, innan jag går ut på något sådant.


Ja, så har jag skrivit ihop våra räkningar och ska skicka dem, kan ni tänka Er, det blev lite pengar över denna månaden oxå...fantastisk
t, eller hur????
Siktet är just nu inställt på att spara, vill ha nya "pensionärskuvösen" byggd nästa sommar, med allt det andra som säkert kommer till, helst vill jag att vi betalar kontant, det är mycket enklare då, så spara, är Nyckelordet.......

Ikväll ska Gabriella och jag, åka till Eksjö, där ska det bli chokladprovning, och nu kom jag på att jag måste ladda kameran, ifall jag ska ta några bilder därifrån, hoppas att vi får smaka mycket och att det blir trevligt, rapport kommer imon.

Jag är ju ledig ikväll som Ni förstår, och det är alltid en bonus, såhär mitt i veckan, LYXDAG med andra ord.....Hoppas alla andra kan njuta av det ibland oxå....

Måste bara rekommendera en jättebra BOK, som jag läst ut idag::::DÖDERGÖK, av Katarina Wennstam.....Jättebra......

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Det ser kallt ut vid sjön. Men vackert. Fina bilder!

Alexandra sa...

Btw, dem där lotterna lönar sig nog verkar det som. Var löparen röd?

Eva sa...

Nej, löparen är den som syns överst, men duken var röd, båda var jättefina....