tisdag 25 november 2008

Chooooooklad.......






Choklad, finns inte mycket som är godare än detta, och ikväll har vi provat choklad, i en liten mysig butik i Eksjö, Chocolateriet, där det fanns mängder av godsaker.
Vi anlände och slog oss ner vid ett bord, uppdukat med ch
oklad, fick trevligt sällskap av de andra två vid bordet, mor o dotter, som oss, tror jag att det var, och vi blev serverade varm choklad, suveränt gott och värmde på ett mycket bra sätt....
Den som hittade Kakaobönan och lärd
e sig tillreda den, gjorde ett mycket bra jobb, och vi fick lära oss att vin, det är 85%doft och 15% smak, men Choooooklad är 15%doft och 85% smak, och det kändes, jag har personligen hellre 85 % smak och dofta behöver det inte alls, men det tillförde ju iaf något till chokladen, och nog hittade vi både spritsmak, tobakssmak och var det inte hallonsmak i någon bit????
Vi hade en mycket trevlig stund och nog köpte jag med mig en del hem, det gjorde vissa andra oxå, och det var ju 10% rabatt på det vi köpte och smålänning är ju jag iaf.

Eksjö är dessutom så vackert på vinter, speciellt den delen av staden, med små gränder och gamla vackra hus, nu dekorerade med julstjärnor i en del fönster, hoppas bara snön är kvar till julmarknaden den 6 o 7 december, det blir sådan härlig stämning då.....definitivt värt ett besök.


Hemfärden gick bra och nu ska jag skölja ner
chokladsmaken med inte vin, som kunde vara gott till, utan jag tar en kopp the.....Tack för trevligt sällskap, tyckte fotot blev hyfsat, så jag la in det, hoppas att det är OK!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om jag tycker om kortet men det får väll gå för jag och min mor hade det trevligt i kväll också.

Alexandra sa...

Lät som att ni hade en riktigt trevlig kväll!!