måndag 17 november 2008

Mörkt ute....

Måndag, svart måndag, nej, så illa är det inte, men oj, vad fort det blir mörkt ute, jobbar man då till 16.15, som jag gör i dagveckan, där jag är nu, så blir det inte ljus kvar till en promenad.
Jag måste ju tända pannan, tar en stund, laga lite mat, tar oxå en bra stund, läsa tidningen, som jag inte hinner läsa på morgonen, eftersom den i
nte har kommit, innan jag åker, och så måste jag ju bara varva ner....
Vissa måndagar är sega, en del andra är rätt hyfsade.

Då jag hämtade posten i vår brevlåda, låg där en brun påse, överraskning, jag hade vunnit en film, hade skickat in ett svar någonstans, via nätet, och vunnit, The Mist.
Genast känns måndagen lite lättare..
En rysare, och jag bara älskar rysare, det får bli till helgen, och det kanske blir snö oxå...
Härligt, då blir det ju lite ljusare ute....
Fick förresten förhandla om dubbdäck till nya bilen, eftersom de gamla inte passade, lyckades komma ner till 5.500:--, men han gick med så fort på priset, och då tänker man ju givetvis, shiit, varför slog jag inte till med ännu lägre, men jag blev nöjd ändå. Hyfsat pris för 4 nya dubbdäck, med al.fälg....och nu rullar det bra.....
Bara 4 dagar kvar till fredag, snart är det helg igen....Härligt, och vi närmar oss första advent med stormsteg, då får jag äntligen sätta upp lite stjärnor och annat lysande.....om jag inte tjuvstartar, lite denna helgen,kanske......

1 kommentar:

Alexandra sa...

Roligt att hitta små överraskningar i brevlådan! Jag har sett den filmen och tror den kan falla dig i smaken! Baserad på Stewen King om jag inte minns fel...