söndag 26 oktober 2008

Siffror




Mycket siffror blir det ibland, hur många vi är i familjen, dagar kvar till jul, vågens siffror, temperaturen ute, arbetstider osv. Jag är omgiven av siffror, men använder aldrig klocka, klockor ser man ju överallt ändå, inte minst på mobilen, så det är lätt att komma vid rätt tid. Sedan kan ju andra saker påverka ankomsttider, punka på bilen, dålig prio hemma innan jag kommer iväg, tidsoptimist, tror allting går fortare än det gör.....ja, ja...nog om detta.
Lördag anlände sys
ter Ann-Louise med sambo och deras tre minsta barn.....sköna ungar allihopa.
Vi flyttade grejor från Lerövägen till annat lager eftersom huset är sålt nu och måste tömmas på allt vi vill ha. När nye ägaren får tillträde den 1/11 är allt som finns kvar i huset, hans......det är ganska bra för det innebär att vi inte måste tömma det på allt "skräp" som finns kvar.
Det dök
upp mer folk och vi fikade på bl.a. skinksmörgåsar med senap och en del åt oxå risgrynsgröt, det är så gott, dagen bara flög iväg och motionen fick bli trampet på Orbitreken. Det fungerar ju faktiskt riktigt bra.Josefina var ju med, och den lilla tjejen går bättre och bättre.....
Jag har precis stickat klart en liten halsduk som hon ska få.


Idag, söndag, har vi varit hos Kristoffer och Emilie och ätit tårta och lite andra godsaker, han har ju precis fyllt år, men jag har blivit dålig på att ta kort, glömmer hela tiden att fota...
Vi tittade oxå på en jättefin ekorre som var och snodde fågelmat i ett träd precis utanför deras mysiga sommarhus.
Varje år vid hans firande, brukar vi bestämma hur vi gör med julklappar och sådant, i år blir det ett nytt upplägg. Julklappar för 100-400 inköps, en per person, något som passar alla "hyfsat" iaf, sedan slår vi med tärning och får på nåt vis därefter bestämma vilken klapp vi ska välja, det behöver inte bli så bökigt med att köpa grejer till alla. Fast jag har ju mitt eget att greja med som jag brukar ge till alla, med en mors rätt, att skämma bort alla sina barn lite, dessutom är det kul att göra lite sånt, till Jul iaf.
Nu kommer Alexandra hit o fikar om en liten stund, Sammy ska till Bodafors en sväng och då stannar hon här. Får värma lite bullar och kanske bjuda på en pepparkakssmothie, som jag hittade ett recept på....lovar fota om det blir bra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Syster,syster!!Vilka sjysta(hmm)bilder!!Ha ha..funny family!!Men tack för supergott fika,trevligt sällskap o.hysning av möblerna!! Vi borde träffas lite oftare,allihop!!KUL!Ha en bra vecka!!