torsdag 16 oktober 2008

Allt är inte Guld som glimmar.....


Agnetha Fältskog sjöng en gång, Jag skulle äga miljoner om tårar var Guld, jag skulle äga miljoner om alla vackra guldgula löv i vår trädgård, var Guld. Nu är ju tyvärr inte så fallet, men jag känner mig rik ändå, bara detta att kunna gå ut och titta på träden och alla löven. Finns ju människor som nästan aldrig får se detta, och så har vi massor i vår trädgård, bara detta är fantastiskt, en stor rikedom faktiskt. Det är bara att inse detta och lära sig att njuta av det....Dessutom tycker visst maskarna om löven, om de får ligga kvar, vill säga... Jag har gått min stavpromenad idag, det regnade, massor och kallt blev det också, men det brinner rejält i pannan och jag ska krypa ner under filten i soffan, och sova lite. Arbete väntar till natten, men jag gick ner till mina svärföräldrars hus på Lerövägen, som stått tomt i snart två år. Det är förhoppningsvis sålt, nu äntligen, men jag fotade lite på fram- och baksidan, så kan vi följa lite grann, hur mycket det kommer att förändras......

Inga kommentarer: