söndag 5 oktober 2008

Dop/Bröllop





Igår var vi bjudna på dop, men Owe fick förhinder, så jag åkte själv. Faktiskt ordnade jag skjuts med min svåger o svägerska, så jag slapp köra själv. Vi skulle till Vaggeryd o dopet skulle vara i Byarums kyrka. Ja,vi körde lite fel såklart o blev något sena, stormade in i kyrkan o hann knappt hälsa på prästen. Väl på plats fick alla resa på sig och vad händer då???? Jo, då började ngn spela bröllopsmarschen, oj shiit det blir bröllop o svägerska Astrid började gråta, men jag var laddad med näsdukar så det löste sig.
In i kyrkan kom då Pelle och Louise intågande, tillsammans med Filippa och bärande på Amanda som skulle döpas.
Jag gillar såna överraskningar och det blev mycket vackert, och det blev även dop efter vigseln, Filippa skötte sig jättebra och hällde upp dopvatten och tände ljus.
Efteråt fortsatte vi hem till dem och där avnjöts en ljuvligt god exotisk planka, med god potatissallad samt en utsökt god tårta efteråt.
Det var väldigt trevligt, Louise är så lättsam att prata m
ed och hennes föräldrar oxå.....Tack Pelle och Louise för en oförglömlig upplevelse och glöm inte att ta vara på varandra i vardagen oxå......Kramar och stort Grattis från oss........alla barnen med respektive hälsar oxå.

Inga kommentarer: