lördag 25 oktober 2008

Kaneldoft

Fredag kväll, och jag har kokat risgrynsgröt, bakat en mjuk pepparkaka och griljerat en skinka i ugnen, hela huset doftar lite jul.
I morgon kommer killarna hit och ska hjälpa oss lite med diverse saker och till frukost ska de få risgrynsgröt och skinkmackor, man behöver ju inte bara hålla sig till december månad....eller????
Jag har såklart fikat en stund med Alexandra, på Thimons givetvis, mötte oxå Gabriella o Josefina, men bara som hastigast. De var o fikade med en kompis och dennes lille son.
Det är ju rosa bandet dagar, så vi tog en sådan läcker liten bakelse, men det var too much, för mig iaf. Blev alldeles konstig i magen, får nog hålla mig till riktiga mackor.....
,
Jag har även köpt ett band som jag har på jackan, känner
att jag måste stötta det, vore fantastiskt om någon kunde hitta ett bra botemedel mot bröstcancer, ja, all annan cancer oxå, eller bättre medicin, känns som om många drabbas av detta, även i min närhet.
Nåja, när tiden är ute så är den, går inte göra så mycket åt det, oj, nu blev det
allvarligt, men livet är ju det ibland.....
En vacker adventsstjärna köpte jag oxå, kunde inte låta bli, men den sätts inte upp förrän till 1:a advent....
Glöm inte ställa om klockorna i morgon natt, det blir en extra sovmorgon....

Inga kommentarer: