tisdag 21 oktober 2008

A 6



Måndagar brukar vara tråkiga, men idag ville Gabriella att vi skulle åka in en sväng till A6 och givetvis besöka IKEA oxå.
Vi drog iväg, men var int
e på nåt särskilt handlingshumör, dock köpte jag en självlysande fleecejacka på JULA för 170:--. Väldigt prisvärt skulle jag vilja påstå, så nu är jag redo för kvällspromenader i höstmörkret.
Vi fikade på Gasellen, tror jag det heter men inte var det så läckert eller mysigt som på Thimons i Nässjö där jag i det närmaste är stamkund.....
Jag såg framemot alla JULGREJOR på IKEA men det blev en besvikelse, det fanns inte mycket alls och inget nytt så man fick abstinens, Tråkigt men ack så billigt.
Däremot hade blomsteraffären precis innanför dörrarna en häftig julgran i taket, som jag fotade, men OJ, då kom affärsbiträdet framrusande och sa att det var fotoförbud på hela A6, galet sjukt tyckte jag, varför det?????
Men fotot var ju redan taget så bilden kommer här.

Lilla fröken Josefina visade oxå upp sina nyaste bravader, hon GICK, mellan Gabriella och mig, stannade upp när hon kände att balansen svajade, korrigerade den mycket intensivt, fortsatte sedan framåt med ett mycket triumferande uttryck i ansiktet och ögonen bara strålade....Ja,ja lycka till Gabbe, det blir roligt när hon springer runt överallt och river ut allt, Nej, så illa ska det väl inte bli, men det kommer att märkas....

Inga kommentarer: