lördag 11 oktober 2008

Mysiga Thimons


Då var det lördag igen och dags för en vända till stan, blir inte så mycket i veckan, så lördagen är en bra "stadsdag". Jag trivs väldigt bra i Stensjön, där vi bor, men bland vill även jag åka in till Nässjö och gå omkring som en vanlig människa, bara strosa runt och titta i affärer och skyltfönster. Det är inte nödvändigt att köpa något/blir ju billigare så oxå.......
Givetvis stämde Alexandra och jag möte, och
vart gick vi????? Jo, till Thimons såklart, bästa fiket i stan och nu är det urgrymma tapeter uppsatta, sofforna är omklädda och nya lampor, så himla fräscht, för att inte tala om alla nya grejor som finns, både att äta och dricka.
Idag blev det en chokladdrink med småkaka (ingick) samt en toast som Alexandra och jag delade på, idag med chili, och den var så goooooood, och chokladdrinken var så smarrig....
Snacka om att njuta av godsakerna, tidigare på morgonen hade jag gått m
in stavpromenad och eftermiddagen har jag ägnat åt att räfsa bort kastanjer och tillhörande löv, det blir mycket löv, vill jag lova, så fikat har nog förbränts för länge sedan.
I onsdags var jag ju och klippte mig och hyfsade till färgen lite.
Hos Sasha i Nässjö, stans mysigaste salong, tycker jag, kaffet eller theet serveras i fräcka koppar och det är alltid läckert skyltat, den röda skinnsoffan går inte heller av för hackor.
Dessutom får man en liten "huvudmassage" i samband med hårtvättningen, och den är alldeles ljuvlig, dock allde
les för kort.....

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Kul och fint inlägg med bilder, du kompletterar texten bra med bilderna!

Alexandra sa...

Just det, jag har fortfarande inga bullar i MIN frys...