söndag 12 oktober 2008

Frågor igen....


Idag är det söndag, en ljuvlig höstdag med solsken på gång, i Stensjön är det tipsrunda igen och det är alltid trevligt. Jag träffar ju en del människor som jag inte ser så ofta och det är alltid bra,jag måste ju hålla mig lite uppdaterad om vad som händer.
Det var svåra frågor, men den första k
unde jag, borde jag kunna med tanke på var jag jobbar.....
Naturen bjöd på sina varma, vackra färger och ljuvliga löv dalade som diamanter från träden, så länge de inte faller på min gräsmatta kan jag ju njuta av den vackra synen, eller hur???
Vi har även fått positiva nyheter vad gäller svärföräldrarn
as hus, som stått obebott länge nu, vi har en spekulant som köper huset, tillträde 1/11.....Det känns skönt att det äntligen blir sålt, så vi får typ ett avslut på hela den histiorien....lite konstigt kommer det nog att kännas, åtminstone för mig som ofta badar där nere, i slutet av gatan och då måste passera huset, att se andra människor där och inte bara kunna gå in o prata bort en liten stund, men så är ju tidens gång.
Nu går vi snart in i en ny vecka och Julen närmar sig med stormsteg, läckert tycker jag, nu får jag snart rigga upp julbelysningen på altanen, så det lyser vackert där i vinter.
Vi har fixat upp lite vindskydd på altanen idag, så det inte kommer in alltför mycket snö när det börjar, men vi täckte bara kortsidorna, så det inte blåser tvärsigenom så mycket.
Jag klättrade oxå upp på en stege och spikade fas
t altantaket som alltid skramlar när det blåser, Owe höll i stegen så jag inte skulle ramla ner, och det gick bra. Varken han eller jag gillar att klättra högt......

Inga kommentarer: