onsdag 29 oktober 2008

Mörkret faller.......



Nu är årstiden då mörkret faller fort. Idag var jag hemma kvart i 5, det var bara att dra på sig kläderna för promenad och ge sig iväg. Det blev riktigt mörkt fort, men jag har ju nu en självlysande fleecejacka, så jag syns.
Gick förbi badplatsen och vattnet var stilla och spegelblankt, jag såg fåglarna som flög, spegla sig jättetydligt i sjön, på återvägen hade dimman börjat lägga sig och sjön såg härligt trolsk och mystisk ut.......så vackert.....
Testar rätter ur ICA kokboken, har precis satt in en mannagrynspudding i ugnen och det börjar dofta underbart gott.

Samtalet till Arlanda igår, blev ingen hit, människan jag fick tag på pratade en nästan obegriplig svenska, men sa iaf, att USA ställer hö
ga krav på snabb leverans och därför måste de snabbt expediera dessa paket och det kostar en summa.....OK, då får det väl vara så, men taskigt är det.
En tröst i eländet var att de satt helt per
fekt på fötterna, båda paren, så jag blev jättenöjd, nu matchar jag nästan Alexandra, när vi ska ut och shoppa.Måste ju rekommendera företaget då, det är Gojane.com, stort urval, bra priser och snabb leverans.
Bara två dagar kvar, denna veckan, det har gått jättefort och tur är väl det, jag gillar inte dagveckan speciellt mycket, föredrar kvällar eller nätter.
Hoppas nu bara puddingen blir bra, sen blir det en bok och en kopp the i sängen, innan lampan släcks.....God Natt.

Inga kommentarer: