tisdag 14 oktober 2008

Höstvindar

Badplatsen i Stensjön/höst
Idag har det blåst höstvindar över Stensjön, jag brukar hålla kvar den ljumma hösten så länge jag kan, men idag när jag var ute på min stavpromenad, så kände jag att nu får jag släppa taget om den årstiden. För även om solen var på sin vackraste sida idag, så var vindarna inte ljumna längre, utan ganska kalla.
Så var det med det, nu går vi som jag tidigare skrivit med stora steg mot JULEN som jag tycker så mycket om.
Såg att ett varuhus i Nässjö sålde ljusslinga med tillhörande granris att ha ute så det får nog bli ett sånt inköp.
Vi skulle byta lysrör i min belysning över diskbänken idag, då den blinkat ett tag, men gamla prylar som suttit uppe i evigheter/känns det som/ går inte att byta, slutade med att det ramlade småbitar från fästena, så nu blir det ett nytt sådant, förhoppningsvis lite mer energisnålt och bättre......
Jobbar kväll, ikväll och sedan 2 nätter, efter det ledig igen....tänk så skönt att vara ledig, då och då, inga tider att passa vilket jag tycker är det bästa med att vara ledig.
Kunna gå ut och gå eller fika eller försjunka in i en bok eller göra ingenting alls, och veta att ingenting måste göras inom en viss tid, bara vara, det tycker jag är livskvalité.
Fast å andra sidan, hade jag inte jobb att gå till så skulle jag nog inte värdera mina lediga dagar så högt, det är ju när jag jobbar jag får lediga dagar, annars är jag ju ledig jämt och då blir inte känslan densamma.........

Inga kommentarer: