måndag 13 oktober 2008

Älgjaktsvecka

Idag börjar älgjakten, då är det lite otäckt att vandra runt i skogarna, så jag får hålla mig till andra vägar runt Stensjön, det finns så många vackra ställen att hålla sig till ändå.
Jag får "besök" idag, vi eldar ju med ved och då måste man hålla skorstenen sotad och fin, så idag kommer sotaren hit, tidigare fick han alltid gå in o klättra upp på taket genom vinden, men nu har vi stege på taket, men innan han kommer till taket så måste han klättra upp högt, högt upp på en vinglig stege utanpå huset. Det skulle aldrig jag
kunna göra, ser hiskeligt farligt ut, men vem vet, det kanske är hans kickar i livet......
Då jag gick ut för at
t hämta tidningen idag så stod det 2 älgar ute på åkern som gränsar till vårt hus, tyvärr för långt bort för att bli fotade, men ändå, 2 vackert majestätiska älgar, hur många får se det, bara så där????
Jag ser ganska ofta , både rådjur, rävar och älgar, man tröttnar aldrig, och så stora som de är, det är inte förrens man ser dem som man inser att en krock med en älg, är inget jag vill ha....
I dessa dagar måste man tänka på att de rör sig väldigt mycket, så större försiktighet än vanligt måste till, speciellt vid de tiderna som jag oftast åket till eller från jobbet.
Ny vecka på gång och snart är det fredag igen.......sköööönt...

1 kommentar:

Alexandra sa...

Jag är imponerad av att du uppdaterar din blogg så mycket. Oftare än mig, nästan. Det är kul!