lördag 18 oktober 2008

Shoppinglördag

Idag har Alexandra och jag "gjort" stan, det går fort då det inte finns så många butiker, jag var tvungen att gå på Apoteket och sen blev det ett litet garninköp som ska resultera i en halsduk till lilla Josefina. På Lindex inköptes en klänning och sen hittade vi inget mer.
Fast vi letade inte så där väldigt intensivt.
Jag hade rejäla läderstövlar på mig och Alexandra hade ett par från sitt sista inköp från USA, ett par i mitt tycke tunna sommarskor, inte desto mindre läckra för det.
Såklart hamnade vi på Thimons, stående fikaställe när jag är i stan och så himla gott fika.....idag blev det chilitoast och chokladdrink, då behövs ingen kladdig, onödig kaka, för jag blir proppmätt på detta..jag inbillar mig att det är nyttigare oxå?????
Vi var oxå på Kanonaden, de har öppnat en ny delikatessbutik uppe vid Statoilrondellen, med inriktning skaldjur och fisk, men det fanns mycket annat smått och gott, som röror av olika slag, marmelader, knäckebröd, ost och flera olika slags drycker, varav en som jag köpte.
Där var oxå en av mina arbetskompisar med man och shoppade lite, till kvällen antar jag....
De hade även urläckert porslin av olika slag och det var så fint.
Inköp av ljusramp till diskbänken skulle också köpas och jag hittade en hyfsat billig på Cheapy, nästan likadan som den gamla och den har ju fungerat bra så det var lika bra att köpa den,,,189:--
Därefter var det matinköp på Kvantum och sedan hemfärd.Nu har vi avnjutit en enkel middag, bestående av kokt potatis, kallrökt lax från delikatessaffären, lite sallad med creme fraiche till, dessutom tryckte vi i oss ganska mycket färska räkor, så goooott!!!!!
Jag känner ibland att jag är väldigt priviligerad, som så ofta kan njuta av ett av mina älskade fyra barns sällskap så ofta, ibland är det Gabriella men oftast Alexandra. Sönerna blir ju inte så ofta, men då och då.
Förresten så fyller Kristoffer i Jönköping år på torsdag GRATTIS, GRATTIS, i förskott, vi ses väl till nästa helg.


Inga kommentarer: