torsdag 23 oktober 2008

Hooks Herrgård




ÅÅÅHH, vad skönt att vara hemma igen......Två dagar har jag varit på Hooks Herrgård tillsammans med en del av mina arbetskamrater, vi har jobbat med en del frågor som rör vårt arbete.
Det är alltid skönt att vara borta lite så där, bo i fint hotellrum och njuta av färdiglagad, snyggt upplagd mat, som jag sluppit laga själv, och fikapauser med små läckra kakor.
Vädret var fint så på eftermiddagen i onsdags tog några av oss en liten promenad, det ligger otroligt vackert, med en golfbana precis bredvid, många gamla vackra byggnader och jättefint inne.
På onsdag kväll serverades vi en utsökt middag, med förrätt, efterrätt och ett mycket gott vitt/rött vin till, jag dricker ju bara vitt....
Förrätten bestod av ngn carpaccio med god sås och sallad, till huvudrätt serverades vi en en hjortfilè som fullkomligt smälte i munnen och typ en potatisgratäng och ginsås till, efterrätten var en läcker liten äppelkaketoast med hemlagad vaniljglass och snyggt ringlad jordgubbssås runt....Allt detta var jättegott men jag glömde fota....såklart.
Senare på kvällen var det karaoke och det är ju ganska kul, men det stämmer ju aldrig med text o sådär...gick och lade mig ganska tidigt och sov faktiskt riktigt gott...
Dock är det skönt att komma hem och bli som en människa igen/myskläder/ o så där, dessutom är jag nu ledig till måndag, då min dagvecka börjar.
Vår son Kristoffer, fyller år idag, så GRATTIS, GRATTIS på din födelsedag, vi ses på söndag....

Inga kommentarer: