måndag 27 oktober 2008

Härlig kyla

Idag var det måndag igen, ny vecka, och dagen är nu redan avklarad, imon ska jag köra Alexandra till Eksjö, för en grej hon ska göra....
Direkt hemkommen från jobbet, bytte jag om och tog en härlig stavpromenad, det var nästan kris
pigt i luften av härlig kyla, och nu har graderna sjunkit till 1 plusgrad.
Tack, Sammy, för att Du bytte mina däck igår, det känns lite säkrare med dubb, iaf.
Jag köpte den mycket omtalade ICA kokboken, jag gillar även sådana böcker, och har nu börjat att testa en del av rätterna i den.
Idag gjorde jag "mos" på palsternacka och potatis, kokt i mjölk och sedan mosad med creme fraiche, till detta lättstekta isterband, det blev jättegott. Har Ni inte redan köpt den boken så r
ekommenderas den å det varmaste. Det blev ju två smidiga matlådor, att ta med till jobbet.
Igårkväll dök ju Alexandra upp här och då körde jag ihop en julsmoothie, med smak av lingonsylt, tro det eller ej, men den blev jätteläcker.
Ikväll blir det sängen tidigt med en bok, eftersom det frestar på att kliva upp 04.15 och sedan vara alert och pigg, hela dagen, men det brukar fungera rätt bra ändå.
Jag är ju liksom van......

Inga kommentarer: