fredag 3 oktober 2008

Ledig dag

Härliga fredag, idag är jag ledig, det är så skönt, nu ska jag strax ta min stavpromenad och lämna mitt lotto, kanske kan det bli några miljoner eller inget, hoppet är ju det sista som överger människan....sant....sant.....
Igår när jag kommit hem efter jobbet, efter typ nätter och kvällar så är det inte så lätt att ställa om så jag låg och läste till 01.30 och då sov jag ju såklart till 10.00 idag, men det är så skönt när jag är ledig. Jag älskar att läsa, jämt oc
h jag har ett rum fyllt med böcker, i bokstavsordning så det är lätt att hitta, det är ca 1500-2000 böcker, men så har jag samlat sedan jag var 15-16 år. Det blir många böcker det, ja, många blir det......
Dock läser jag om en del, när andan faller på och jag inte har några nya olästa böcker.
Det är en njutning i att öppna en ny bok som är oläst och orörd av någon annan och börja läsa, stor njutning tycker jag iaf.....

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag tycker det låter som en perfekt ledig dag!!

Eva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.