onsdag 30 juni 2010

Shopping



Så kom då en dag med lite moln, vilken TUR!!!! för vi hade bestämt oss för en tripp till Jönköping och bl.a. A6.

Vägen dit gick på lite konstiga vägar, men vad gör det när min egen lilla "GPS", Alexandra, är med, då hittar jag överallt, men lite skäll, fick jag, du måste, blinka när du byter fil och kör i rondeller, ja,ja, nu gick det ju bra ändå.......

Första inköpet, blev till en liten klippning, för mig, drop in, är bra, och så var dagens första lättnad i börsen, avklarad.

Sedan gick det undan, skor till mig,
jogging, skor till Alexandra, och ja, hon skulle nog jobba i en skoaffär, för där passar hon väldigt bra och idag var utbudet enormt, med mycket REA, så det blev två par till priset av ett, med ordinarie priser.

Hon hade lite ont i huvudet, men efter skoköpen försvann den, som ett kvitto i vinden, vad säger detta, skor mår Alexandra bra av.

Lite annat smått och gott, smink, skoskåp på IKEA, till hennes skor,värmeljus, såklart och jättegod glass, jag menar vadå 5:-- det är ju nästan ingenting.

Däremellan blev det en lunch, på ett ställe mitt i stan, kommer ej ihåg namnet, men oj, vilken god stenugnsbakad pizza, den var lövtunn, frasig och perfekt, smakade utsökt.


Pizzan intogs i sällskap med Kristoffer, som vi hämtat upp och gissa vem som bjöd?????

Jag har en del innestående, skulle jag vilja påstå....

Tyckte lite synd om Alexandra som ska jobba hela natten, hoppas det går bra.

Häromdagen var vi och badade, vid vårt eget lilla ställe, ja, eller Lerövägens eget lilla ställe, så man slipper trängas på den officiella, badplatsen.

Alexandra är inte så glad i stora djur, eller vatten heller, för den delen, så något dopp blev det inte för hennes del, och hunden som var där,
gick såklart bara till henne.

Lustigt att de kommer till den som är lite rädd, men hon höll masken och klarade detta galant.

I morgon stundar en ny dag med sol eller flera dagar och jag tycker att min semester hittills har varit totalt underbar.

Romrussinparfaiten till i morgon kväll, ligger i frysen, då blir det lite "grillkväll" i Skärsboda, med trevligt sällskap och fint väder, hoppas jag.

Dessutom var Kalle och Annika här igår, så roligt, och drack 11-kaffe med oss, lite bök med rullstolen, men de hade egna "spår" med sig, så det gick jättebra.

Inga kommentarer: