torsdag 24 juni 2010

Hemester

Ja, så sitter jag äntligen här och är ledig, helt ledig, utan en massa måsten i minst 3 veckor.

Dagen har ägnats åt en del inköp, från diverse butiker, jag hittade ett par OK jeans och en härlig sommarskjorta, blommig, dock inte så det störde, lite flower power, kanske, över den, Ni vet, love, peace and understanding, som vi sa på min tid, skulle kanske sägas lite mer idag oxå, så folk slutar ta livet av varandra, ett jäkla sätt, att inte respektera människoliv bättre.

Nåja, efter ett intag av en ljuvlig grillmiddag, som Owe fixat, sitter jag nu på altanen och njuter av både en god bok, och en god öl,
i vårt sista galna inköp, se bild.

Skönt i alla fall, och om en stund, blir det nog en liten cykeltur till badstället, för ett kvällsdopp, med tvagning, då är det sommar.

I morgon väntar en midsommarafton, som faktiskt har utlovats att inte enbart innehålla regn.

Kors i taket, måtte detta löfte infrias av SMHI, vi ska ut till Räfsnäs och fira, med äldste sonen hans sambo och svärföräldrar, ser fram emot detta och skulle då solen sprida sina gyllene strålar, skulle det vara näst intill perfekt.

Så. en stor slösande SOL, hoppas jag att alla mina nära och kära får njuta av i MIDSOMMAR, hoppas ni får härligt och gemytligt skönt.




1 kommentar:

Alexandra sa...

Kommer ut och provar ägget imon!