tisdag 15 juni 2010

Förlorat Vad

Tidigt i våras, slog min man vad, med en jobbarkompis, om vad, ja det kan kvitta,men, han förlorade......

Detta innebar, att han lovat bjuda på 3-rätters middag, och hustrun till vinnaren skulle också vara med.

Jag känner dessa, lite grann och insåg att det kunde nog bli trevligt.....

Kvällen infann sig, förberedelserna var gjorda, min man städade!!!! faktiskt och jag gjorde maten.

Gästerna, Kenneth och Christina infann sig punktligt och oj,oj,oj, vad kvällen försvann, så himla kul och trevligt, mycket prat, goa skratt, spel!!!!! och dessutom lite mat emellan, ja, lite vin försvann också ner i törstiga strupar, dock inte så det störde på något vis.

Det blev alltså en kanonbra kväll, detta tack vare ett förlorat vad, så det kan bli.

Tiden gick så fort och bilder hann jag inte ta, men en vacker blomma fick jag, se bilden
och vinet som fanns i den tomma flaskan, som intogs till kräftsoppan, kan varmt rekommenderas.

Nu har snart halva denna veckan gått, jag har 5 arbetspass kvar sedan är det semester i 3 veckor, jobb i ytterligare 3 och sedan 2 veckors ledigt igen.

Här snackar vi njutning på högsta nivå, jag har laddat med böcker och tänker inte göra så mycket mer, eller, jo, kanske lite motion också, så jobbarbyxorna passar, efter semestern.

Igår var det en kväll på jobbet och som vanligt blev jag sugen på en cykeltur, eftersom jag fick tvärnita för en stor älg som klev upp på vägen, då jag körde hem,tog jag med kameran på min cykeltur, men där dök det inte upp något sevärt.

Tvärtom, mulen himmel gjorde att mörkret lägrade sig blixtsnabbt och cykelturen blev så snabb jag kunde, men skönt var det och jag kände mig nöjd.

Inga kommentarer: