tisdag 1 juni 2010

Juni

I min värld, är det sommar, om inte förr så absolut senast den 1:a juni, men inte i vårt land....

Kan det kanske vara askmolnet, som förstört vårt väder, eller vad har hänt??

Efter en så tuff vinter, borde vi kunna få njuta av en fantastisk sommar, tycker jag, men så tycks inte bli fallet.

Det sägs, att efter regn kommer solsken, ja, då har det väl regnat för lite då, men så kan inte heller vara fallet, för regnat, har det ju också gjort, och skulle det råka bli lite sol, ja, då kommer den framåt kvällen, när man inte kan njuta av den, lika mycket.

Några veckor till, arbetar jag, sen ska jag ha semester, eller hemester, som det ju kallas, eller kanske svemester, sug på den du.....

Skit samma, att vara ledig och bara kunna njuta av ljuset, som faktiskt är helt unikt för denna årstiden, det är inte fy skam heller, tänker jag göra iaf.

Nu stundar lite gräsklippning, tror jag om inte det börjat regna, ja, eller maskrosor, som frodas i vår unika trädgård:-)
bild från nätet.

Alla blommor, har dock sin tjusning och visst är de första maskrosorna vackra, de också, när de vackra gula blommorna börjar synas, men allt ska ju vara i lagom mängd, för mycket, är ju inte heller bra, inte av något, eller, jo, det ska ju vara kärlek och omtanke i så fall.

Skulle det spridas, lika lätt som maskrosorna, då skulle kanske inte vår värld se ut, som den gör idag, med fullständigt hänsynslösa människor, som inte har någon respekt för människoliv, detta gör mig något rädd.


Inga kommentarer: