lördag 5 juni 2010

Susanne, varför ringer Du inte????

Varje lördag kväll, väntar jag intensivt, på ett telefonsamtal, ifrån Susanne. Vi spelar nämligen på hästar ihop, och jag vet att hon brukar kolla på TV:n när loppen går, och OM vi får in en fullträff, så ska hon ringa mig, så vi kan fira.

Tyvärr, så har hon inte behövt ringa, ännu, men jag hoppas så klart varje lördag, och idag har jag spelat, men ingen har ringt, så det blev väl ingen fullträff, denna gången heller.

Men jag vet, att en vacker eller regnig dag, så kommer hon att ringa och då, jäklars, ska vi fira.

För övrigt, så har även denna dagen inneburit en del shopping, ett gott råd, ta aldrig med mannen på shoppingrunda, det är livsfarligt.

Min tror att han är näst intill miljonär och smäller pengar så det bara ryker, om det.

Idag, inköptes, bara så där rakt av, en ny konstrottinggrupp,
OK, jag prutade 250:-- men ändå och ett parasoll, han prutade 300:--.

Dessutom beställde Owe, ett "ÄGG", alltså en slags fåtölj som hänger i en ställning och ser allmänt skön ut, jag vet att Hultarps Utemöbler, för det var där vi var, har haft en sådan, men det var bara ett skyltex. och det köpte Ullinge.....

Nu kommer även ett, att finnas hos oss, hahahahha.....

Dessutom, inköptes, dock inte av mig, en "gorilla" av keramik, svart, blank, rund, och väldigt lik min man........:-)


Priset ska vi inte nämna i detta sammanhang, men släpp inte lös en karl på stan, säger jag bara, det är förenat med livsfara, iaf för penningabörsen.

Maten avnjöts, nygrillad i nya utegruppen och det smakade såklart jättebra, så Hallå Snickaren, nu väntar vi bara på Dig, och hoppas att allt är klart till nästa sommar!!!!!

För övrigt, har dagen varit soligt njutningsfull, Alexandra, har varit här och solat lite, och jag somnade i nya soffan, så vi får väl anse, den invigd.


2 kommentarer:

"snickarn" sa...

Nästa sommar låter jättebra, tycker jag.

Då siktar vi in oss på det.

Eva sa...

Då ska det vara klart.....:-)