söndag 27 juni 2010

Midsommarafton

Denna midsommar gick för ovanlighets skull i SOLENS tecken, helt otroligt, fantastiskt, ljuvligt och underbart väder.

Vi tillbringade vår dag i Rävsnäs, lunchen som bestod av sill o potatis samt snaps och lite annat, även jordgubbar och grädde , intogs på en liten rund "udde" nästan i sjön
men ändå inte, helt insynsskyddad, och med ändå helt njutbar utsikt över sjön.

Promenaden ner till detta härliga ställe, gick på en liten fint klippt stig, och på sidorna om denna lilla väg, växte sommarblommorna högt och jag blev nästan lyrisk, av att vandra i denna ljuvliga sommaräng, vi vet inte hur vackert det är i vårt land, fast jag försöker stanna upp och njuta ibland. Denna lilla vandring blev en sådan, komma ihåg njutning.......

Där blev vi sittande i flera timmar, ljuvlig gott, mycket roliga historier och ett fantastiskt trevligt värdpar/Åke och Pia.

Efter en stunds vila, blev det mer god mat,
grillning även kräftor intogs denna kväll, och diverse drycker, som t.ex. Ouzo, vilket jag inte är så van vid och det märktes alltför väl, lite senare framåt kvällen, men det smakar väldigt gott..........



Vi sov över i en liten gäststuga, intog frukost hos Kristoffer och Emilie, samt lite senare, en fika nere vid sjön......därefter blev det hemfärd.

På kvällen grillade vi återigen, fast hemma och intog lite "fuskchampagne" som smakade väldigt gott.

Totalt sett, en helt ljuvlig midsommarhelg, och idag har jag hittills varit nere och badat 4 gånger, dock är inte dagen slut ännu, blir troligen en cykeltur lite senare och såklart ett kvällsdopp, med tvagning.

Vi har också försökt få igång den lilla gräsklipparen "min", som jag troligen kört slut på, med lite halvdant resultat, får väl se nästa vecka, om Owe lyckas.

Dessutom tänkte jag måla lite på vår altan, nu när det är fint väder, först grundmåla färdigt och sen måla det andra, vitt och grått, ska det bli.

Vädret framöver verkar bli fint och jag har ju nu semester, så det är som det ska vara.......


Inga kommentarer: