onsdag 9 juni 2010

Regn eller manna från himlen???

Självklart vill vi alla ha fint väder, men om det inte regnade ibland, så skulle vi inte kunna njuta alls, av det vackra vädret.

Det är ju inte bara vädret, jag njuter av, utan allt runt omkring, det bidrar ju till det fina.

Ingenting skulle växa, om det inte föll lite regn från himlen, ibland, eller, ja, manna från himlen, iaf för alla växter, som växer och frodas, så det står härliga till.

Visserligen är det lite tråkigt, om allt regnande infaller när just jag eller Du är ledig, men då får vi väl njuta inomhus, tända en brasa, läsa en bok, spela spel, eller bara vara, njuta av lugnet och vänta på en annan dag, utan regn, förhoppningsvis.

Varför inte träffa nära och kära, iaf om de finns på ett sådant avstånd, jag har ju en del av mina i Stockholm, och ibland saknar jag detta, skulle vara så mysigt att bara kunna träffas, sitta och prata, för det skulle vi nog kunna göra, i timmar, tror jag.

Vi har ju egentligen nästan ett helt liv, att prata om....

Men jag vill kunna göra sådant utan större planering, lite impulsivt, så där, när man bara känner för det, och det är svårt, med långa avstånd. Trots allt, så tänker jag på Er alla och hoppas att Ni mår jättebra och kommer att få lite SOL, i sommar, och ta vara på varandra, njut av livet, det försöker jag göra.

Om några veckor, har vi lite semester och då tänker jag njuta, vare sig det regnar eller är solsken, gör så Du också.

Inga kommentarer: