måndag 21 juni 2010

Inte bröllop

Mitt inlägg kommer inte att handla om bröllopet, som i och för sig, var väldigt vackert, utan om en alldeles vanlig eller ovanlig helg......

Vi har nämligen haft vårt barnbarn, Josefina, hos oss, då hennes föräldrar var på fest och hon fick sova över här.

Dessutom var jag ute i Barkeryd och passade henne, i fredags, resultatet av detta, blev ett fint foto, som jag har skickat in till ICA, som har en fototävling, så gå gärna in och rösta, fotot heter sommarbarn
och låg på sidan 5.

Lägger även in det här, så Ni alla kan ta del av Världens Bästa Josefina, men vem tycker inte det, om sina barnbarn.

En liten tanke slog mig, tänk så enkelt det är med fotografering, nu för tiden.

När våra barn, var små inköptes en kamera av fint märke, strax efter vårt första barn var fött, Gabriella och nu har vi nog tusentals foton, både i album och liggande lösa i något så när ordning, jag har daterat en hel del fotopåsar, men inte alla.

Att sätta in dem i album, var en tanke, men det blev inte alltid av och jag tror att alla Ni som var med på den tiden, har foton liggande.

Detta är ju synd, då det är lätt att glömma årtal och vilka som var med på bilderna.

Då tog man ju bilder och fick vänta på framkallning, vilket ibland tog en vecka, det kostade en hel del och var fotona inte bra, så gick det inte göra om dem, det är en stor fördel att direkt kunna se ungefär, hur bilden har blivit.

Vad händer sedan, många år framåt, då datorerna är fulla med bilder, kanske allting kapsejsar och vad händer, hur sparar jag, måste jag skriva ut, blir allting omodernt, hur kommer det att bli??????

Ja, det är inte säkert att vi finns kvar och behöver bry oss, men i alla fall.....

Nåja, denna helg har varit bra, Josefina sov i morfars säng, vi fick frukost på sängen av honom, detta gillade Josefina,
vi har busat, både inne och ute, Alexandra var här en sväng på lördagseftermiddagen och busade även hon. Slå kullerbyttor och spela fotboll i gräset, i pyjamas, det är kul..... Josefina har energi till tusen, och att sova borta, var inga större problem.

Att mormor satt uppe och tittade på det berömda bröllopet skiter väl hon i, uppe med tuppen och det var bara att kliva upp. Givetvis efter sängfrukosten, men ändå.

Vi hann ner till vår fina Badplats och använda lekredskapen en stund, solen strålade, och Josefina hade roligt.




Goda muffins blev bakade, som vi tog med till Barkeryd, när vi åkte och lämnade henne, detta gör vi gärna fler gånger.

Nu stundar några arbetspass/3 stycken och sen har jag semester i 3 veckor, detta ska bli underbart och såklart hoppas jag på hyfsat väder....


2 kommentarer:

Alexandra sa...

Hon ser jätte trött ut på "frukost-i-sängen-kortet"! Haha! Söt.

Eva sa...

Hon var inte trött, jättepigg, gå nu in och rösta på kortet....ses inatt???