torsdag 17 juni 2010

Solig dag

Så har dagarna bara blixtsnabbt försvunnit, gått upp i solrök, som bara finns ibland, då vår svenska sommar behagar att komma på en snabb visit, men inget, absolut inget, är så underbart skönt, som vår svenska sommar.

Klarblå himmel, ljumma vindar, en gyllene sol, som värmer och bränner, ibland.

Jag älskar, vår sommar, den är alltid värd, att väntas på, ibland blir det inte så många dagar att njuta av, då är det en fördel att som jag, arbeta mycket nätter.

Jag hinner njuta av soliga, sköna dagar eftersom jag även kan sova lite ute, det är en konst, men jag fixar detta, hur bra som helst.

I några dagar nu, har vädret varit precis, så där, och här ute har Alexandra varit och solat, hon har även tvättat sin bil, så nu lyser även den som solen.


Efter natten till idag, så åkte jag inte hem, svängde in till Greens Klädaffär, som hade "morgonrea" mellan 7-9 med 40% billigare på allt i butiken och dessutom bjöd på kaffe och macka, de hade the också, vilket passade mig.

Mina små fynd, blev en jeanskjol i väldigt mjukt och skönt material och en snygg vit T-shirt med motiv, Alexandra dök upp som moraliskt stöd och vi gick vidare till torget, där en synnerligen god ost inköptes.

Nybakade frallor, köpte vi på Thimons och därefter åkte jag hem och sov i några timmar.

Då jag vaknade, var Alexandra redan här, vi gjorde en god frukost, med även frallor och ost, som intogs ute i solen.

Smarrigt värre, vi åt även glass.........


Jag hade tagit kompledigt ikväll, så det blev en skön cykeltur runt Skärsboda och ett ljuvligt kvällsdopp i Nömmen, vattnet höll enligt termometern, 2 grader och det var skönt.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Det var inte kul att jobba ikväll kan jag säga! Seeegt! Ses kanske i helgen då. Kramar