måndag 31 maj 2010

Mors Dag.....

Mors Dag, Ja det är väl egentligen en helt överskattad dag, endast för köpmännens lyst.

Mor kan man ju fira precis när som helst och jag uppskattar nog mer en liten present så där bara utan vidare, bara för att jag är, mor, nu är mina barn duktiga på att uppskatta, de har aldrig tagit något bara för givet, alltid varit tacksamma, ja inom rimliga gränser.

Bara så att det liksom känts bra, att få ge något, när någon liksom lyser upp och säger: Tack, det känns bra i hjärtat, det gillar jag.

När Josefina, bara ger en stor kram, då blir det härligt, eller när något av barnen ringer, kan vi komma o fika, eller något, det värmer....

Det behövs så lite, för att man ska känna sig uppskattad, min mor, ja, det är en helt annan story, den kan vi ta i nästa liv, men jag tror inte hon mår så bra, egentligen.

Tror dock inte att hon skulle känna igen våra barn om hon mötte dem på gatan, eller vårt barnbarn som hon bara sett en gång, kom inte ens till dopet, dååålig stil, tycker jag, men hennes val och jag har slutat att bry mig, dock, med förbehållet, måtte jag aldrig bli som henne, när det gäller våra barn, eller barnbarn.

Jag fick iaf mycket gott, the, ost, marmelad,små fina "kex" ,chokladpraliner,
blomma, många kramar och jag bjöd på en lite annorlunda rabarberpaj, god, så jag kände mig verkligen uppskattad, som mamma.

Fröken Josefina, tyckte att Alexandras fräcka skor var hennes och försökte smita med skorna på sig, ja, allt passar en skönhet, eller två, men springa i de skorna kunde hon inte.


Hon växer väl snart i dem och då kan hon låna, av moster.......:-)

På lördagen hade vi nyinvigning av vår iordninggjorda badplats, manskör, tal av Bodil, champagne, cider, grillade hamburgare, och en blåst, så vi nästan åkte i sjön.

Nu är det jättefint, beachvolleyplan, fin grillplats, nya fräscha möbler, och lite annat smått och gott, hoppas bara det får var ifred, för alla marodörer, som tyvärr inte har vett att uppskatta allt som görs......



Inga kommentarer: