söndag 23 maj 2010

Gå-Runt-Fest






Igår var det en fantastiskt härligt dag, värme så det blev härligt varmt ute och vad kunde passa bättre, när det är fest i Stensjön.

Dessutom tar man sig runt med cykel, så det är bra, om det inte regnar.

Spänning och överraskning, allt ingår i denna fest, Klockan 16.00 öppnas kuvert runt om i vår by och där står vart man ska bege sig till förrätten, spännande, kan ju bli himla långt, om man har otur.

Vid förrätten öppnas nya kuvert och där står vart man ska bege sig till nästa måltid osv.

Detta är skiitkul, tycker jag och säkert fler med mig, eftersom det är många som är med.

Jag skriver inte så mycket utan låter bilderna tala för sig själva, jag hoppas inte någon tar illa vid sig, tror jag nämnde för de flesta, att jag skulle lägga ut på bloggen. Innehållet i dessa glas, vet jag inte vad det var, MEN, det smakade himmelskt gott......


En del, åker ju bil, till en del ställen och på vår gård, kom plötsligt Alexandras gula drömbil, ja, inte bara hennes, utan säkert många fleras, en gul Lambourghini, läcker ända ner till däcken.


Alexandra tyckte jag skulle "sno" den till henne, men det blir livsfarligt att sätta så mycket power i hennes händer, men titta och njuta, kan man alltid göra.

En nöjd gäst, fick vi iaf, när det gäller skjutsen, se bilden.


För övrigt var det en kanontrevlig fest, all mat smakade så himla bra, och vi hade otroligt trevligt till efterrätten hos oss, Tack våra Fina Gäster.


Buss gick till slutstation och hem,
vi åkte när det var som trevligast, bäst att sluta när man är på topp, blir lätt att man spårar ur annars, vilket ingen gjorde, vad jag såg.

Dock hittade jag inte cykelnyckeln, när jag skulle hämta cykeln, så det blev till att gå sista biten hem, men vad gjorde det??? Dock är det inte jag på bilden utan en annan cykelägare.


Kvällen var underbart ljum, Svensk Försommar, när den är som bäst, vad kan jag mera önska, vi satt uppe en stund och njöt av kvällen/natten, ja, det var en Superkväll, och jag tror de flest håller med.

Stort Tack, till de som anordnar detta Camilla och Per, Cecilia och Joakim, vilket arbete de lägger ner på detta, och jag hoppas Ni orkar ett år till och ett år till..........

1 kommentar:

Bodil sa...

Härligt Eva !! Vilken Blogg , fina bilder & läsvärda texter!! Bodil