måndag 3 maj 2010

Valborg


Så blev det Valborg och jag var ledig, det har ju hänt, att jag jobbat denna kväll, och då är det minsann ingen eld, i sikte, men i år, var jag ledig.

Trots regn, så blev det grillning, under parasoll, som vi visserligen glömde ta ner, efteråt, så på morgonen hittade vi det i buskarna, och var det helt???

Nej, men vi överlever nog detta.

Maten smakade underbart gott, och senare lämnade jag huset, för att gå och titta på brasan.

Owe valde att smälta maten hemma, i soffan.

Ett litet tåg, med barn och facklor kom marscherande,
och det är lite mysigt, vi fortsatte upp till brasan, där det var underhållning, på hög nivå.

"Spontankören" underhöll med lagom vårvisor och några modiga tjejer, hade lite sång och dansshow, det är djärva damer, vi har i Stensjön.

Brasan brann fint och
det blev lite snack, med folk som man inte träffat på många, många, år.

Hade inte Annelie Grahn, gett sig tillkänna, hade jag aldrig känt igen henne, men det var kul att ses, glömde bara fråga, vad hon jobbar med i Göteborg, men Gudrun trodde att hon var barnmorska, låter spännande.

Träffade även Owes bror, Pelle, med fru och barn, de var på besök hos kompisar, oj, vad flickorna blivit stora fort.

Så har helgen runnit iväg, jag har float lite av vår ved, det finns ju en del att jobba med, men det är bra motion, vår egen brasa, brann hela dagen, var ju perfekt väder att elda i, och nu har all bråten, nästan försvunnit, från tomten.

Vi har dessutom en knökafull container, på gården och vi som inte ens har börjat med rensningen i boden och källaren.

Det får bli en till, när vi har löst ut denna, 900:--/ton och vi har slängt i mycket tungt järnskrot i den som finns här nu.

Ja,ja, det är värt det, att bli av med all skit.

Första natten i nya organisationen, är avklarad, ska väl fungera, detta också.....

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ska väl fungera? Gick det bra? Jag jobbar i natt, lite spännande att se vilka man jobbar med. Kram! (ses väl imon, då har jag långnatt)