onsdag 5 maj 2010

Kväller

Så sitter jag då här, och väntar på att tiden ska gå, börjar nämligen jobba 24.00 inatt till i morgon bitti.

Ja, jag vet, lite udda tid men jobbar man på posten så är det vad som gäller, vi måste ju vara där, när breven är där.

Nu har jag inga problem med dessa tider, men jag vet och kan förstå, att för många så är det tider som suger, både energi och vilja.

Jag hade tänkt åka in och träna, dessa kvällar, innan jobbet, men just nu, har jag ändå träning på hög nivå, all vår ved,
som bara ligger där och skriker: floa mig, floa mig och det kommer jag att göra, snart. Jag tar lite varje dag, så blir de inte för jobbigt.

Sitter och sippar på en mycket god kopp the, och skriver lite här, innan det blir dags att åka.

Vi har också rensat runtom på hela gården och Ni kan se, hur full containern är, fast det finns massor av mer grejer som kommer att kastas.


Såg på nyheterna att man nu kan bestämma att avbryta sitt liv, om man har väldigt ordentliga skäl, eller är väldigt sjuk och plågats av olika saker i många, långa år, och är fullständigt klar i huvudet, så att man vet vad man verkligen bestämmer.

Detta är bra, tycker jag, fast jag vet ju inte idag, om jag skulle vilja detta, men, om situationen skulle uppstå, kanske man får omvärdera sina tankar, och ta beslut som man inte skulle göra idag........

Så, varje dag, som jag vaknar upp och mår bra, tänker på alla nära och kära som finns, blir jag alldeles varm i hjärtat, tänk, att Ni finns, måtte detta vara länge, länge .

Tag vara på livet, varje dag, njut, lev,älska, tänk goda tankar, det mår vi alla bra av.


Inga kommentarer: