lördag 15 maj 2010

En Solig dag

En DAG??? var det lite sol, iaf på morgonen, och det var precis, så att jag hann inta min frukost ute i en vrå, där det var lä.



Solen värmde underbart och jag kunde ana kommande ljuvliga solstunder och kanske ett litet dopp, tyvärr har det ju varit lite dåligt väder/kallt/ och då blir jag inte så sugen, på att bada.

Jag lovar att komma med badbilder när och om jag badar.......

Veckan har försvunnit med svindlande fart, ledigheten den bara försvann, jag som skulle float vår ved, men inte när det regnar.

Våta vedklabbar, är det äckligaste som finns, att hantera.

Dock har jag hunnit med en hel del, och fått en del hjälp av Alexandra, alltid trevligare att jobba med detta, när man är fler och nu ser jag snart slutet på högen.

Ikväll, ska jag vara barnvakt hos Josefina, tyvärr krockar detta med "Blast from the Past" en reunionfest, för oss....som var unga på 70 och 80-talet, men om jag hinner ska jag titta in, en liten stund.

Owe sticker dit själv, med körbistånd av Alexandra och förhoppningsvis hinner jag dit, en liten stund.

Igår, var vi en sväng på vår marknad, i Nässjö, fullt med marknadsstånd, som vanligt och mycket folk, jag köpte en burk Havtornsmarmelad, den ska jag öppna vid lämpligt tillfälle.

Givetvis inköptes en del blommor, som jag ska försöka hinna plantera, denna helgen, det är å fint med blommor i krukor, ute.

Nästa helg, går vår Far-i-kring-fest av stapeln, jag talar inte om vad vi fick, men roligt hoppas jag att det blir, kan sen regnet hålla sig borta blir det ännu bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

endast.ett prov