fredag 30 april 2010

Häxor

Eld, är fantastiskt, renande, vackert, värmande men fel gjort livsfarligt och förtärande, förr brände man ju häxor på bål, så idag kanske jag borde befinna mig inomhus hela dagen, HÄXA, tror det skulle vara läckert att vara detta....

För en del kanske jag upplevs som detta och, vadå, det bjuder jag på, hi,hi,hi,hi.

Vi har eldat en stor brasa idag, allt skräp som gick att uppbringa på gården och lite till, dessutom har jag släpat fram 12 "lik", ja, alltså 6 cykellik, 3 mopedlik och 3 gräsklipparlik, framdragit ur gräs och buskar, känns så himla bra, att få bort detta.

En gammal gungställning har också plockats bort, nu börjar det bli rent, på tomten, så himla skönt.

Vi eldar just nu också, tja, eller vi har tänt grillen, under ett parasoll, altantaket är ju borta, men grilla ska vi göra ändå, hade hoppats, att Alexandra skulle komma ut och äta, men hon mår lite för dåligt och det regnar ju.

Det blir iaf flintastek, guacamole, rotfrukter i ugn och lite vin och annat smått och gott, det går att njuta fast regnet öser ner.

Kanske det blir en liten promenad till vår Majbrasa, här i Stensjön, brukar vara trevligt att träffa folk, som man inte ser i vanliga fall.

Igår, var jag barnvakt, hos Världens, bästa Josefina,
vi var ute i trädgården och hon är en hejare, på att hoppa och spela indiantrummor, medans vi väntade på mamma och den nya stolen, som skulle inköpas på IKEA.

Gabriella hade med sig Pommes och Hamburgare, vilket gjorde Josefina väldigt glad, efter maten, monterade vi tillsammans ihop stolen och innan jag åkte hem, invigde Josefina den.

Stolt och glad,
äntrade hon stolen, nu kan hon sitta vid matbordet, på en vanlig stol utan att ha tjocka böcker under baken.

Njut av Valborg, sjung med i körsången och värm Dig vid brasan, det gör troligen jag ikväll...

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hoppas ni får en trevlig kväll ändå. Är inte speciellt sugen på mat än, köpte lite fil idag... Blir soffan för mig hela kvällen. Kramar