söndag 25 april 2010

Den helgen.....

Fredagkvällen, skulle tillbringas tillsammans med en jobbarkompis, vi har pratat länge, länge, om detta, men inte kommit till skott, men av olika anledningar så kände vi, att NU, jäklar, var det dags.

Jag skulle ta bussen in till stan, men fick skjuts av en trevlig Stensjöbo, Tack, Ulrika, det gick ju smidigt.

En liten sväng till olika affärer, för införskaffande av diverse produkter, så vi kunde ha en bra kväll.

Under dagen hade det snöat, haglat, regnat och varit solsken, om vartannat, mycket konstigt väder, men min promenad från centrum, hem till Susanne,
gick utan problem, visserligen blåste det halv storm, men jag står rätt stadigt på jorden, så det var inga problem, och motion har ju ingen dött av, ännu, vad jag vet iaf.

Vi startade kvällen med "champagne" kvinnans bästa vän, näst efter diamanter, och sen flög kvällen iväg, med mycket god mat
och gott dricka, och däremellan ett åskväder som hette duga. Vi kunde nog hållit på hela natten, när Alexandra, som skulle köra mig hem, dök upp, kändes det som om vi bara börjat.

Det var iaf, många glada skratt, mycket tjöt och planering av hästarna till lördagens lopp,
och , ja,vi fick 6 RÄTT, jäklars bra, fast, urdålig utdelning, men vi är på väg, snart så........

Vägen hem, njaaaa, det var massor med snö, på vägen och Gullefjun, hade bara sommardäck, och hur????? kunde Alexandra klara dessa sladdar, när bilen bara släppte och vi for som en vante kors och tvärs, över vägbanan, detta övergår mitt förstånd.

Hennes kommentar: hade Du varit nykter, hade Du väl varit hysterisk..........:-)

Jag blev iaf mäkta imponerad, det var skickligt gjort, eller bara tur, ingen som vet, hem kom jag helskinnad och skickade med henne massa förmaningar, kör inte fort hem, nu...

Även denna tur, gick bra.

Tack, snälla, snälla Alexandra för skjutsen, sätter in en liten slant,senare.....

En titt genom fönstret på lördagsmorgonen, gjorde ingen människa glad, jag gillar ju vintern, i och för sig, men det var rejält vitt på marken och kallt.


Dock smälte snön/haglet bort ganska kvickt och solen bjöd på sina varma, ljuvliga strålar.

Lördagen spenderades hos Gabriella, hon hade Tupperwareparty, tänk att denna företeelse fortfarande finns kvar.

Tjejen som demade, var gullig och jag vet ju att grejerna är bra, så ett litet inköp blev det allt.

Gabriella blev nöjd och fikat hon bjöd oss på, var jättegott.

Jag tog med en pizza hem, som vi delade på till middag, Gott...

Idag har vi röjt lite i skräpet på tomten, sen tände Owe grillen och jag har premiärgrillat, idag, det blev gott och dofterna som sprider sig, är inte heller så tokiga.

Kommande vecka, är dagvecka, den veckan jag inte gillar, men det är sista gången, för sen börjar den nya organisationen, och jag ska bara jobba kvällar/nätter, blir spännande att se hur detta kommer att gå, alltså 3-skiftet är borta och det är antingen dag/kväll, eller kväll/natt....


1 kommentar:

Alexandra sa...

Du somnade inte på vägen hem denna gången iallafall. :)