onsdag 28 april 2010

Rikedom

Det finns många sätt att känna sig rik på, ett av mina sätt, är när veden är infload för våren och bara ligger där och torkar och väntar på att användas, den kallare delen av året, då känner jag mig nöjd.

Ikväll anlände vårt lass, av ved,
och det finns lite att jobba med, räcker nog hela våren, men, det är bra motion och gör susen för baksidan av låren och baken :-)

En stund varje dag och så är snart allt undanröjt.



Fryser man inte, så mår man bra, förhoppningsvis, och det är skönt att kura ihop sig framför den öppna spisen.

Finns inte mycket när det gäller mysfaktorn, som slår en sprakande, värmande brasa.

Vedträn kan man iofs ha till mycket, kanske som vapen, om någon skulle göra inbrott här...

Det var ju ett mycket brutalt och otäckt rån här i Stensjön, ja, eller strax utanför häromdagen, och jag skulle försvara mig allt jag bara kunde.

Då skulle ett eller annat stort vedträ, kanske fungera som vapen, eller, basebollracket, kan jag lägga under sängen, kanske, eller det hinner jag inte få upp om något skulle hända.

Nåja, hoppas att vi blir förskonade från detta, här finns iaf inga pengar att stjäla, så nu vet Ni det, alla eventuella tjyvar.

Veckan ilar fort, imorgon ska jag passa Josefina, efter jobbet, på fredag har jag "ledigt" då ska jag bara njuta och kanske börja med veden.

Söndagnatten börjar det nya arbetsschemat att gälla, blir spännande att se hur detta kommer att bli, återkommer med rapport.

Inga kommentarer: