söndag 4 april 2010

Knytkalas i Hult

Idag, var det då dags för knytkalas i Ö.Hult.



Även Alexandra ringde, och undrade om vi kunde hämta henne i Nässjö, för hon kände inte för att köra ut och det var ju inga problem.

Vi anlände vällastade med mat och även övriga barn hade med sig rejält med förtäring.


Kristoffers hemrullade köttbullar, var såååååå goda, måste kolla vad han kryddat med, de var godare än mina till och med, högsta betyg.


Jag testade en efterrätt,
som jag inte gjort tidigare, och jag tror den föll alla i smaken, så nu är det bara att variera den lite och hitta den bästa sammansättningen.

Vi fick vackert dekorerade ljus, av Gabriella, vilken energi och vilket arbete, hon lägger ner på dessa små hantverk, ja, även hennes specialkomponerade kort, är som en tavla, väldigt väl arbetade och vackra.

Tack för ljuset, kanske kan lysa upp min väg i mörkret.


Det är alltid trevligt att träffas och sitta ner tillsammans, Josefina var fortfarande lite förkyld, men inte så farligt, och hon trivdes nog med all uppmärksamhet.


Johanna, hade ett stort plåster på kinden, hon hade fått en gren i ansiktet när hästen blev rädd för älgar och det blev några stygn att sy, på påskaftonskvällen, skönt att det inte var värre.

Nu är ju snart denna ljuvliga långledighet slut, blir inte mer ledigt förrän till semestern, och dit går det ju jättefort nu, när våren börjat smyga fram.

Tack alla för ljuvligt god mat, nästa gång blir väl till värdinnans födelsedag, eller nåt sånt....

Njuter nu av en kopp the, och snart blir det en bok eller TV:n, och så var denna dagen slut.

Inga kommentarer: